داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

تجلیل از خادمان قرآن با حضور رئیس‌جمهور در طلیعه برپایی نمایشگاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در نشست خبری تشریح برنامه‌های این نمایشگاه، از برگزاری همایش بزرگ قرآنیان و مراسم تجلیل از خادمان قرآن با حضور رئیس جمهور هم‌زمان با افتتاحیه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.
برای مطالعه کامل متن به ادامه مطلب بروید.


نشست خبری تشریح برنامه‌های نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام ‌و المسلمین «حمید محمدی»، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی، رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و رئیس نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، عصر امروز، سه‌شنبه، 21 تیرماه، در محل خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی تقوی»، سرپرست سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور و مدیرعامل ایکنا ضمن اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نوعی محل عرضه تمام داشته‌های قرآنی کشور است.

وی که از برپایی این نمایشگاه به رخداد بزرگ علمی و فرهنگی کشور تعبیر کرد گفت: داشته‌های قرآنی به نوعی تمام هویت نظام محسوب می‌شود و اگر در عرصه برپایی این رخداد بزرگ علمی و فرهنگی به موفقیت دست یابیم، قطعاً در ارائه و گسترش ماهیت قرآنی نیز به موفقیت نائل خواهیم شد.

تقوی اشاره کرد: امروزه بحث تبلیغ آموزه‌های قرآن کریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا از طرفی قرآن کریم در برخی از کشورهای اسلامی به روش ناصحیح تبلیغ می‌شود و از طرفی فعالیت جریان‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب، موجب این می‌شود که به بحث تبلیغ قرآن باید با دید بین‌المللی نگاه شود.

سرپرست سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: این وظیفه جمهوری اسلامی ایران است که بتواند آموزه‌های قرآن کریم را در سطح وسیعی به جهانیان عرضه کند به طوری که تمام سلایق مختلف بتوانند از این معارف قرآنی بهره‌مند شوند. همچنین نهضت‌های بیداری اسلامی به صورت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گویای این است که مسئولیت و رسالت جدی‌تری در نشر و گسترش فرهنگ قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست خبری، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمید محمدی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی، ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت‌های کاری در برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نوعی نمودار تولیدات قرآنی کشور است.

وی ادامه داد: انتظار ما از برگزاری نمایشگاه قرآن این است که وقتی فرد وارد آن می‌شود و از غرفه‌ها بازدید می‌کند و از نمایشگاه خارج می‌شود، سطح انس وی با قرآن کریم افزایش یافته باشد و ایمان او رشد پیدا کرده باشد و در نهایت رفتار شخص به سوی آموزه‌های قرآنی متمایل شود.

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: توسعه فرهنگ قرآنی دارای سه ضلع شناخت، ایمان و رفتار قرآنی است که امیدواریم برپایی این نمایشگاه قرآن به گسترش فرهنگ قرآنی کمک کند. شعار نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز به همین جهت «قرآن، کتاب بیداری» انتخاب شده است.

وی توضیح داد: به کلمه «بیداری» در این شعار از دو دیدگاه نگریسته شده است که دیدگاه اول همان احیاگری قرآن کریم در آگاهی‌بخشی به شروع یک مسیر الهی است که از آن به بیداری و یقظه تعبیر می‌شود. نگرش دوم به کلمه بیداری نیز، ملهم از جریان‌ها و نهضت‌های اسلامی منطقه است.

حجت‌الاسلام محمدی یادآور شد: اولین غرفه در نمایشگاه امسال، غرفه بیداری اسلامی است که در آن به دشمن‌شناسی، تلاش‌های دشمن برای مصادره آموزه‌های دینی به نفع خود، وهابیت‌شناسی و ... پرداخته می‌شود و در واقع این بخش نشان‌دهنده آخرین تحرکات دشمن در برابر نظام‌های الهی و دینی است.

وی افزود: در این نمایشگاه بخش وسیعی به تبیین مفهوم ولایت فقیه با استفاده از ابزار هنری اختصاص داده شده است، همچنین به جرأت می‌توان گفت که نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بزرگترین نمایشگاه قرآن در 33 سال گذشته در عرصه تولیدات محتوایی است، به گونه‌ای که 550 نشست طی ایام برگزاری آن در بخش‌های مختلف اجرا می‌شود.

رئیس نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: سعی بر این است که در ادوار بعدی نمایشگاه بین‌المللی «عترت و ولایت» نیز به صورت مستقل برگزار شود، ولی در این دوره در ذیل نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن برگزار می‌شود که شامل بخش‌هایی مانند امام علی(ع) و نهج‌البلاغه، امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه، جشنواره‌های ادبی با محوریت امام رضا(ع) و ... است.

حجت‌الاسلام محمدی در پایان عنوان کرد: طلیعه برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در 26 شعبان با تجمع چندهزار نفره قرآنیان با حضور رئیس جمهور همراه است، همچنین مقرر شده است که در این دوره از نمایشگاه هر هفته یک مراسم رونمایی در بخش‌های نشر مکتوب، دیجیتال و هنری انجام شود.
گزارش تصویری مربوطه را اینجا ببینید!

در ادامه این نشست خبری، پرسش‌های خبرنگاران حاضر در جلسه مطرح شد که گزارش آن متعاقبأ ارسال می‌شود.
بخش دوم این گزارش را اینجا بخوانید!

به نقل از ایکنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد