داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

ضرورت تشکیل شورای عالی فعالیت‌های قرآنی در جهاد دانشگاهی

جهاد دانشگاهی فعالیت‌های قرآنی متعددی همچون برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را اجرا می‌کند که با توجه به تنوع این برنامه‌ها، تشکیل شورای عالی علمی ـ فرهنگی فعالیت‌های قرآنی در این نهاد ضروری است.
برای مطالعه کامل متن به ادامه مطلب بروید.


عبدالرسول عبایی، پیش‌کسوت و داور بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: جای شورای عالی علمی ـ فرهنگی فعالیت‌های قرآنی در جهاد دانشگاهی خالی است؛ شورایی که با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران باتجربه فعالیت کند و این خلأ باید با برنامه‌ریزی مناسب برطرف شود.

عبدالرسول عبایی در ادامه افزود: تشکیل این شورا در جهاد دانشگاهی، تداوم و ثبات در فعالیت‌های قرآنی را در پی خواهد داشت و در ساماندهی ارتباط این نهاد با سازمان‌ها و گروه‌های خارج از ایران تأثیرگذار خواهد بود.

عبایی همچنین تصریح کرد: با تشکیل شورای عالی فعالیت‌های قرآنی در جهاد دانشگاهی می‌توان هماهنگی‌های لازم با هیئت‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های قرآنی این نهاد همچون داوران، قاریان و حافظان را انجام داد و با توجه به روحیات شرکت‌کنندگان خارجی که از مذاهب مختلف هستند؛ سفرها و بازدیدها را سازماندهی کرد و ایران اسلامی را بیشتر به آنان شناساند.

این داور بین‌المللی قرآن با تأکید بر این‌که هدفمندی برنامه‌های قرآنی نیاز امروز جهاد دانشگاهی است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نماینده مکتب اهل بیت(ع) در جهان است، این رویکرد در هیچ‌یک از نظام‌های حاکم بر کشورهای عربی و اسلامی وجود ندارد، بنابراین برخی سازمان‌ها و گروه‌های مغرض در این کشورها، به دلیل تعصبات خاص، ایران را مورد طعن و انتقاد قرار می‌دهند که در چنین شرایطی هدفمندی فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی برای مبارزه با هر نوع تبلیغات مغرضانه علیه کشورمان، بسیار مهم است. عبىالرسول عبایی:
هدفمندی برنامه‌های قرآنی نیاز امروز جهاد دانشگاهی است و با تحقق این هدف می‌توان با تبلیغات مغرضانه علیه جمهور اسلامی ایران مبارزه کرد


رئیس هیئت داوران بیست‌و‌هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان توسط جهاد دانشگاهی خاطر‌نشان کرد: جهاد دانشگاهی پیش از برگزاری مسابقات، فعالیت‌های زیادی برای هماهنگی با داوران و شرکت‌کنندگان انجام می‌دهد که در نوع خود شایسته تقدیر است، اما این فعالیت‌ها تنها نباید به زمان مسابقات محدود شود، بلکه باید تداوم داشته باشد و تعامل با فعالان قرآنی در خارج از ایران تقویت شود.

این پیش‌کسوت قرآنی ادامه داد: در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، بهتر است تفسیر موضوعی قرآن کریم با استناد به آیات مرتبط با گرفتاری‌های امروز بشر و مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد و در این رقابت‌ها سؤالاتی هدفمند مطرح و از منابع تفسیری شیعه و سنی استفاده شود.

وی همچنین تأکید کرد: اگر در زمان حضور متسابقین در ایران، فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان‌یافته انجام شود؛ نتایج مثمر ثمری در پی خواهد داشت و گروه‌های خارجی شرکت‌کننده مشتاقانه فعالیت‌های قرآنی ایران را دنبال کرده و با بازگشت به کشور خود به‌عنوان مبلغ، جمهوری اسلامی ایران را به مسلمانان کشورشان معرفی خواهند کرد.

عبدالرسول عبایی درباره چگونگی فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی برای جوانان تأکید کرد: این نهاد باید قرآن را وارد زندگی جوانان کند و آیاتی را که در زندگی امروز کاربرد بیشتری دارد و فرمول و الگوی زندگی است، به زبان جوانان و با توجه به روحیات آنان تبلیغ کند.

این فعال قرآنی کشورمان، آیه 23 سوره کهف « وَلَا تَقُولَنَّ لِشَیْءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذَلِکَ غَدًا»(و زنهار در مورد چیزى مگوى که من آن را فردا انجام خواهم داد) که ضرب المثل «کار امروز را به فردا مسپار» را یادآوری می‌کند، از جمله آیات پر کاربرد در زندگی برشمرد که باید در جوامع امروزی بیشتر تبلیغ شود.

این داور بین‌المللی قرآن در پایان با اشاره به فعالیت‌های خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به‌عنوان رسانه‌ای وابسته به جهاد دانشگاهی یادآور شد: این خبرگزاری در پوشش اخبار و برنامه‌های قرآنی عملکردی فعال دارد و چند زبانه‌بودن این رسانه اهتمام مخاطبان به اخبار قرآنی در خارج از کشور را در پی داشته است.

به نقل از ایکنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد