داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

زمینه و زیرساخت‌هایی برای اجرای برنامه‌های قرآنی فراهم شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به توجه و استقبال مسئولان از برنامه‌های قرآنی اظهار کرد: لازم است سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور زیرساخت‌ها و زمینه‌هایی برای اجرای روان و دقیق برنامه‌های قرآنی فراهم کند.


برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید.

احمد مکاری، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این واحد اظهار کرد: به دلیل سابقه مثبتی که این واحد در حوزه قرآنی دارد، نظر بر این بود که مباحث پژوهشی قرآنی که دانشجویان را به صورت پویا وارد این عرصه می‌کند، مطرح شود.

وی افزود: به همین منظور با مسئولان استانی و دفتر فعالیت‌های قرآنی ارتباط نزدیکی برقرار شد؛ همچنین با مدیران کل فرهنگی دانشگاه‌ها نیز جلسات و برنامه‌های مشترکی برگزار شده است.

مکاری ادامه داد: سال گذشته مسابقات کتابخوانی قرآنی و تأسیس کانون پژوهش‌های قرآنی از جمله برنامه‌ها و اقدامات این واحد بود؛ برای سال جاری نیز طبق برنامه ارسال شده، بحث گسترش حوزه‌های پژوهشی مورد نظر است.

وی از تشکیل کانونی برای جذب دانشجویان قرآنی خبر داد و افزود: همچنین برنامه‌ای برای تأسیس کانونی برای جذب قاریان و حافظان و علاقه‌مندان به رشته‌های قرآنی تهیه شده است که به زودی این امر محقق می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی متفاوت از برنامه‌های عادی مورد توجه این واحد قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت برنامه‌های قرآنی در رشته‌های مختلف، از تمام توان جهاد دانشگاهی استفاده کردیم تا بتوانیم به اهداف خود در حوزه فعالیت‌های قرآنی دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ارزشگذاری به فعالیت‌های قرآنی نیاز به ابزارهایی دارد، گفت: توجه به امکانات اگرچه می‌تواند به صورت بالقوه از سوی جهاد دانشگاهی تأمین شود، اما به نظر می‌رسد، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور می‌تواند با توجه به اینکه برنامه‌های واحدها به صورت مدون ارائه و اجرا می‌شود، بودجه‌ها را به صورت مستقل در نظر گرفته و در اختیار واحدها قرار دهد.

مکاری همچنین اظهار کرد: در بحث نیروی انسانی و امکانات اگر مسئولان توجه داشته باشند، در زمینه فعالیت‌های قرآنی با توجه به استقبال مسئولان و مخاطبان مشکل خاص دیگری نیست؛ لازم است برای اجرای دقیق و روان برنامه‌های قرآنی، مرکز فعالیت‌های قرآنی زیرساخت‌ها و زمینه‌هایی را فراهم کند.


منبع : ایکنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد