داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

برگزاری بیش از 150 کلاس قرآنی در فرهنگ‌سرای قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فرهنگ‌سرای قرآن با تشریح برنامه‌های مختلف این فرهنگ‌سرا در حوزه ترویج معارف قرآن کریم، اظهار کرد: در فصل پائیز بیش از 150 کلاس قرآنی در رشته‌ها و سطوح مختلف در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود.


برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید.

علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: این فرهنگ‌سرا در فصل پائیر امسال مانند فصول گذشته برنامه‌ها، کلاس‌ها و فعالیت‌های وسیع قرآنی را تدارک دیده است تا به این وسیله ضمن آشنایی شهروندان با مفاهیم عالیه قرآن کریم، فرهنگ قرآنی را در جامعه به ویژه در میان خانواده‌ها نهادینه شود.

وی در ادامه افزود: یکی از بخش‌های مهم فعالیت‌های فرهنگ‌سرای قرآن بخش آموزشی است، در این فرهنگ‌سرا در فصل پائیز بیش از 150 کلاس قرآنی در رشته‌ها و سطوح مختلف برگزار می‌شود که مورد استقبال قرآن‌آموزان قرار می‌گیرد.

رئیس فرهنگ‌سرای قرآن اظهار کرد: این کلاس‌ها در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید مقدماتی، تجوید پیشرفته، صوت و لحن، حفظ به شکل ترمی، حفظ خردسالان، حفظ کل، ترجمه، تفسیر و تدبر در قرآن کریم، همچنین احکام بانوان برگزار می‌شود و خوشبختانه بسیاری از قرآن‌آموزان این فرهنگ‌سرا به مربی قرآن ارتقاء یافته‌اند و در سطح شهر تهران به آموزش قرآن کریم به علاقه‌مندان مشغول هستند.

توپچی تصریح کرد: در فرهنگ‌سرای قرآن کلاس‌های آموزش ویژه نخبگان قرآنی در رشته‌های صوت و لحن، تدبر در قرآن کریم و نهج‌البلاغه با بهره‌گیری از اساتید مجرب قرآنی برگزار می‌شود و در مجموع به طور متوسط بیش از دو هزار هنرجو از کلاس‌های این فرهنگ‌سرا استفاده می‌کنند.

رئیس فرهنگ‌سرای قرآن عنوان کرد: در راستای آشنایی قاریان قرآن با فن تلاوت قرآن کریم، دوره‌های تخصصی صوت و لحن پیشرفته با عنوان «هنر تلاوت» در این فرهنگ‌سرا برگزار می‌شود؛ این دوره‌ها با حضور احمد ابوالقاسمی، استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود و این دوره قاریان مشتاقی را که با اصول اولیه تلاوت قرآن کریم آشنا هستند، به صورت تخصصی آموزش و تعلیم می‌دهد.

توپچی اظهار کرد: کارگاه هنر تلاوت با بیش از 40 نفر قرآن‌آموز ویژه آقایان روزهای سه‌شنبه هر هفته از ساعت 16 تا 19 در سالن «هدی» فرهنگ‌سرای قرآن تشکیل می‌شود، البته قرآن‌آموزان از قاریان تهران و حتی دیگر شهرهای کشور در این دوره شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: از دیگر دوره‌های آموزشی فصل پائیز این فرهنگ‌سرا برگزاری کارگاه آموزش «تدبر در قرآن» است، تدبر در قرآن کریم، یعنی تلاوت آیات قرآن کریم و عبور از الفاظ این کتاب آسمانی و رسیدن به معنا، پیام‌ها، انذارها، درس‌ها و رهنمودهای قرآن کریم به اقشار مختلف مردم برای داشتن دنیا و آخرتی شایسته و ارزشمند است.

رئیس فرهنگ‌سرای قرآن گفت: در این کارگاه شیوه‌های تدبر در قرآن کریم، پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد قرآن کریم و شیوه‌های بهره‌مندی و درک مفاهیم قرآنی مطرح می‌شود، همچنین در پایان هر کارگاه جلسات پرسش و پاسخ در مورد مسائل مطرح شده، برگزار می‌شود.

توپچی بیان کرد: این کارگاه با حضور اسماعیل عاکفی، کارشناس قرآنی کشورمان روزهای سه‌شنبه هر هفته از ساعت 17 تا 18 در کلاس شماره 204 فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود و خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: جلسه موضوعی خانواده موفق، مهارت‌های زندگی را بیاموزیم، با هم ببینیم، آیات قرآن در قاب هنر، تربیت قرآنی، صهیونیسم‌شناسی، دوره‌های تکمیلی استعدادهای قرآنی و نمایش‌های دینی و مذهبی از دیگر برنامه‌های این فرهنگ‌سرا است.

رئیس فرهنگ‌سرای قرآن گفت: یکی از برنامه‌های با اهمیت این فرهنگ‌سرا برگزاری مجمع قاریان و قرآنیان شهر تهران است، این مجمع با حضور استادان، قاریان ممتاز و بین‌المللی، گروه‌های هم‌خوانی و تواشیح، سخنرانی اندیشمندان قرآنی، اجرای مسابقات حضوری و اهدای جوایز نفیس از آذرماه 1388 در مسجد جامع امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار می‌شود.

توپچی اظهار کرد: این مجامع آخرین چهارشنبه هر ماه برگزار می‌شود و پانزدهمین مجمع قاریان و قرآنیان شهر تهران فردا، چهارشنبه، 27 مهر‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع امام صادق(ع) و با حضور نخبگان قرآنی شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی در پایان افزود: این فرهنگ‌سرا برای افرادی که مایل به فراگیری علوم قرآنی هستند، اما نمی‌توانند حضور فیزیکی در این فرهنگ‌سرا داشته باشند، مدرسه مکاتباتی قرآن را راه‌اندازی کرده و بسیاری از عزیزان به این طریق با مفاهیم و آیات الهی آشنا می‌شوند.


منبع : ایکنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد